تاریخچه و آینده ویژگی های بازاریابی

انتساب بازاریابی به شناسایی اقدامات خاصی است که شخص برای یادگیری در مورد برند شما و خرید محصول یا خدمات شما انجام می دهد. اینگونه است که بازاریابان ارزش کانالهای مختلف یا رویدادهای منتهی به تبدیل را ارزیابی می کنند.

مدل های انتساب بازاریابی چندین دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما از آنجا که نیازهای مشتری تغییر کرده و شرکت ها دچار تحولات دیجیتالی شده اند ، انتساب بازاریابی تکامل یافته است.
دیجیتال

امروزه ، فروش با کلیک انجام می شود و یا از دست می رود ، بنابراین به این دلیل است که مدل های انتساب نیاز به ظرافت های دنیای دیجیتال دارند. آنچه ۳۰ سال پیش کار کرده است ممکن است امروز کوتاه بیاید ، اما این بدان معنا نیست که تاکتیک های دوران قبل از اینترنت دیگر مفید نیستند.

خواندن تاریخچه مختصری در رابطه با بازاریابی ، مدلهای مختلفی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ، ادامه دهید و مکان ممکن است در آن باشد.

بازاریابی در دنیای آفلاین

در دهه ۱۹۵۰ جایی که ریشه مدلهای ترکیبی بازاریابی (MMMs) یافت می شود. این رویکرد در دهه ۸۰ محبوبیت پیدا کرد ، زیرا شامل پوشش متقابل کلیه انواع رسانه ها که برای تشویق تبدیل ها استفاده می شد ، می شد.

MMM ها یک ابزار مفید بودند ، تا حدی به دلیل عدم وجود گزینه های مناسب. امروزه ، این مدل های قدیمی تر نسبت به دنیای دیجیتال عقب مانده اند و بازاریابی که هنوز به آنها اعتماد می کنند ، اطلاعات و بینش های ارزشمند را از دست نمی دهند.

MMM ها برای دنیای آنلاین بسیار کند هستند ، و اغلب آنها هفته ها پس از اتمام کارزارها نتیجه می دهند نه اینکه در طول یک دوره. آنها همچنین اندازه گیری ارزش برند را انجام می دهند و غالباً منجر به هزینه های بیش از حد در فعالیت هایی در قسمت انتهایی قیف و کم هزینه شدن در هنگام توسعه برند برای کسانی که نیاز به انگیزه بیشتری برای اقدام دارند دارند. این و سایر کاستیها ، مدل MMM را ناکارآمد می کند ، مخصوصاً برای سازمانهایی که هنوز تحول دیجیتالی را شروع نکرده اند.

خوشبختانه ، انتقال به دنیای دیجیتال ابزارها و تکنیکهایی را در اختیار بازاریابان قرار داده است که مدلهای انتسابی بازاریابی را احیا کرده و این امکان را برای ردیابی هر مرحله در طول سفر مشتری فراهم می کند. غالباً مشتری نمی تواند آدرس اینترنتی را تایپ و خرید کند ، به همین دلیل طیف وسیعی از مدل های مختلف برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی چند کانال استفاده می شود.

مدلهای مختلف دیجیتالی ویژگی

بسته به اهداف ، مدل کسب و کار ، منابع و موارد دیگر ، تجارت شما می تواند با مدل های مختلف بازاریابی کار کند. گزینه های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد:

 

  • خطی – این ابتدایی ترین مدل است ، به هر نقط لمسی در کمپین ، اعتبار مساوی می دهد.
  •  

  • کاهش زمان – این مدل اغلب برای چرخه فروش طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عمده ای از اعتبار را به نقاط لمسی که بعدا در این فرآیند رخ داده اند می دهد. به طور کلی فعالیتهایی را که زودتر انجام می شود تخفیف می دهد و احتمالاً تأثیر کمتری در نتیجه نهایی خواهد داشت.
  •  

  • مسیر کامل – مدل مسیر کامل مدل W شکل را می گیرد و برپایه آن ساخته می شود ، از جمله نزدیکترین مرحله. بیشترین اعتبار به بخش های اصلی لمس سفر مشتری داده می شود و وزن کمتری به لمس های مختلف بین آن داده می شود. از مزایای قابل توجه این مدل این است که تعاملات پس از آنکه توسط تیم فروش انجام می شود ، همان وزن فعالیت های بازاریابی را در مراحل اولیه نشان می دهد.
  • انتخاب یک مدل انتساب بازاریابی

    انتخاب کدام مدل انتساب بازاریابی برای استفاده می تواند موضوعی است که به شدت مورد بحث در هر بخش بازاریابی قرار گرفته است. موفقیت یک مدل خاص به ارزش ها ، اعتقادات ، بودجه و اندازه شرکت ، صنعت ، ابزارهایی که استفاده می شود بستگی دارد و تا چه اندازه در تحول دیجیتالی شما قرار دارد.

    آزمایش و خطا و آزمایش می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری نهایی در مورد مدل انتساب بازاریابی داشته باشد ، زیرا می توانید با هم مقایسه و تضاد داشته باشید ، با دادن اعتبار به جایی که باید برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن باشد. مهم است که بخاطر داشته باشید که بودجه به آن کانال هایی اختصاص داده می شود که بیشترین ارزش درک شده را دارند ، بنابراین تلاش برای دستیابی به آن منطقی است.

    برای سازمانهای بزرگتر ، انتخاب مدل مناسب ممکن است نیاز به مشارکت بازاریابی ، فروش ، IT و مالی داشته باشد. به طور طبیعی ، این بدان معناست که فروش و بازاریابی برای بهینه سازی هر کمپین و به دست آوردن بهترین نتایج ممکن ، باید در طول فرآیند با یکدیگر همکاری و ارتباط برقرار کنند. CRM همچنین به یک فاکتور تبدیل می شود ، زیرا نقاط بازاریابی لمسی برای مخاطبین موجود اندازه گیری می شود.

    نکاتی برای موفقیت در انتساب

    از آنجایی که هیچ مدل انتساب بازاریابی ضد حریق نیست ، هیچ جواب یا فرمول ساده ای برای انتخاب مدل مناسب برای شما وجود ندارد. با این وجود ، می توانید قبل از زمان قدم بردارید تا شانس خود را در انتخاب مناسب بهبود بخشید. در اینجا چند نکته برای دنبال کردن آورده شده است:

    نقشه راه سفر مشتری را ایجاد کنید

    هنگامی که از نقاط مختلف لمسی ، کانال ها و تعامل هایی که یک کمپین خاص را برای شما ایجاد می کند ، نقشه برداری می کنید ، تصویری واضح تر از آنچه انتظار دارید داشته باشید. خوشبختانه ، شما می توانید برای ردیابی داده ها برای هر مرحله از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا به شما در تعیین اینکه کدام یک بالاترین ارزش را دارند کمک کنید.

    روی کیفیت معاملات تمرکز کنید

    کیفیت سرب هنگام ایجاد نقشه راه و کمپین های بعدی باید در اولویت قرار گیرد. اگر روی Lifetime Value هر مشتری (LTV) و نه فقط بر روی فروش اولیه متمرکز شوید ، به شما کمک می کند تا در مورد یک مدل انتساب تصمیم بگیرید که کار کند. از ابتدا اهداف خود را در خاطر داشته باشید و با پیشرفت روند ، آنچه را که می خواهید انجام دهید فراموش نکنید.

    تغییر یک کلمه بد نیست

    بخشی از موفقیت در دنیای بازاریابی آنلاین ، توانایی و تمایل به تغییر چیزها در هنگام توجیه داده ها است. تست بخشی طبیعی از دیجیتال مارکتینگ است و برای موفقیت در مدلهای انتسابی شما مهم است. با تغییر کسب و کار ، الگوی شما باید تغییر کند و تکامل یابد و هر بخش برای سود بیشتر باید در هیئت مدیره باشد.

    آینده ویژگی بازاریابی چیست؟

    در حالی که انتساب بازاریابی چند کاناله در گذشته و در حال حاضر نام بازی بوده است ، برخی از کارشناسان تغییراتی را پیش بینی می کنند که این روند را حتی موثرتر می کند.

    توزیع مجدد خودکار تبلیغات

    سیستمهای انتسابی که خودشان را خودکار می کنند ممکن است واقعیتی در آینده نه چندان دور باشد. ایده این است که ابزارهای انتسابی بودجه تبلیغ شما را بطور خودکار در فواصل زمانی کوتاه توزیع می کنند ، بنابراین ROI بازاریابی شما همیشه بهینه می شود. این باعث می شود تا اعضای تیم که معمولاً آن وظایف را انجام می دهند ، وقت بیشتری را صرف کند ، زیرا فقط باید گزارش هایی را که سیستم پیاده سازی کرده است بخوانند.

    پیشنهادات محصول متناسب با تاریخ خرید

    شخصی سازی چیز بزرگی در بازار مدرن دیجیتال استگرم ، و یک ابزار انتساب هیجان انگیز بر اساس فعالیت قبلی مشاهده و خرید ، کالاهای شخصی ارائه می شود. به عنوان نمونه ، اگر محصولی را خریداری کردید که فقط به آن نیاز داشته باشید ، مانند یک کباب کباب ، دیگر کباب ها بلکه محصولات مکمل به شما نشان داده نمی شوند. سفر مشتری با این نوع ابزار احتمالاً طولانی تر خواهد بود ، اما سود بیشتری نیز خواهد داشت.

    مهم نیست شرکت شما در تحول دیجیتالی خود قرار دارد ، انتخاب یک مدل از ویژگی های بازاریابی که کار می کند بسیار مهم است.

    جسیکا تیبلز