راهنمای کامل برای بهینه سازی تبدیل تجارت الکترونیک

مهم نیست که چه نوع کالایی را بفروشید ، هر تاجر تجارت الکترونیکی یک هدف اصلی دارد: بیشتر از آن را بفروشید.

تبدیل مهمترین معیار برای هر تجارت الکترونیکی است. با افزایش نرخ تبدیل ، کسب و کار شما درآمد بیشتری کسب می کند ، در پایان هر ماه سود بیشتری را کسب می کنید و مخاطبان خود را در مشتری گسترش می دهید.

نکته جالب در مورد بهینه سازی تبدیل تجارت الکترونیکی این است که تغییرات کوچک معمولاً نتایج قابل توجهی دارند. به عنوان مثال ، یک روز صرف بررسی و به روزرسانی ساختار دسته بندی وب سایت شما ، می تواند باعث افزایش پایدار تبدیل ها شود که درآمد عظیمی را به همراه دارد.

در زیر ، هفت تاکتیک بهینه سازی تبدیل تجارت الکترونیکی را ذکر کرده ایم که می توانند فروشگاه آنلاین شما را از یک مجری متوسط ​​به یک رهبر در رده خود تبدیل کنند. اگر هدف شما فروش بیشتر از وب سایت خود است ، این هفت استراتژی اثبات شده با پشتیبانی داده را مطالعه و پیاده سازی کنید.

صفحه اصلی خود را بهینه کنید

گذشته از افرادی که وب سایت شما را با جستجوی محصولات خاص می یابند ، اکثر کاربران ابتدا به صفحه اصلی وب سایت شما وارد می شوند.

اکثر صفحات خانگی تجارت الکترونیکی املاک و مستغلات هدر می روند – صفحه واسطه ای که کاربران به سرعت جست و خیز می شوند تا محصولات و دسته بندی های خاص را جستجو کنند. با افزودن محصولات پرفروش ، پیشنهادات ویژه و دسته های داغ به صفحه اصلی خود می توانید آن را به یک دارایی با ارزش بازاریابی تبدیل کنید.

این کار کاربران شما را تشویق می کند تا از طریق وب سایت خود مسیری خاص را طی کنند ، و کنترل بیشتری بر روی تجربه خود به شما ارائه دهند. در اینجا یک مثال عالی از یک وب سایت تجارت الکترونیکی با مسیری روشن برای پیگیری کاربران جدید ، از حسن نیت ارائه دهنده Amazon.com:

به محض ورود کاربر جدید و ثبت نشده به Amazon.com ، از آنها خواسته می شود وارد حساب کاربری خود شوند. حتی پیوند “جدید برای آمازون؟” برای کاربرانی وجود دارد که هنوز باید یک حساب کاربری در وب سایت ثبت نام نکرده اند.

در سمت راست ، لیستی از محبوب ترین بخش های آمازون ، یک فروشگاه لباس فروشی پرفروش و یک پیشنهاد ویژه روزانه وجود دارد. هر بخش از صفحه اصلی آمازون بهینه سازی شده است تا کاربران را به سمت مسیری خاص سوق دهد و به آمازون اجازه می دهد تا تجربه خود را به عنوان خریدار طراحی کند.

اگر صفحه اصلی وب سایت تجارت الکترونیک شما کاربران را به سمت مسیر مشخص سوق نمی دهد ، فرصتی ارزشمند را برای طراحی تجربه خود و بهینه سازی درآمد خود برای هر کاربر از دست نمی دهید.

یکی از ساده ترین راه ها برای طراحی یک مسیر سودآور از صفحه اصلی خود ، تبلیغ کالای پرفروش است. اگر محصولی دارید که مورد توجه مخاطبان گسترده مشتری باشد ، می تواند یک پیشنهاد ایده آل برای قرار دادن در صفحه اصلی خود باشد.

نرم افزار تست A / B Visual وب سایت بهینه ساز راهنمای خوبی برای بهینه سازی صفحات خانگی تجارت الکترونیکی دارد. اگر تازه وارد تجارت الکترونیکی هستید ، مکان خوبی برای شروع طراحی صفحه اصلی خود است.

اگر پیشنهاد یا فروش ویژه ای دارید ، اضافه کردن آن به صفحه اصلی خود راهی عالی برای هدایت ترافیک به بخش جذاب وب سایت شما است. خرده فروش تی شرت Threadless این کار را با ارائه طرح های جدید در صفحه اصلی خود هر هفته انجام می دهد و باعث ترافیک به جدیدترین صفحات محصول خود می شود:

لازم نیست صفحه اصلی وب سایت تجارت الکترونیکی شما کامل باشد ، اما لازم است به کاربران بگویید که کاری انجام دهند. با توجه به هدف اصلی تبدیل خود ، صفحه اصلی خود را طوری طراحی کنید که مسیری مشخص برای کاربران دنبال شود ، نه فقط یک صفحه واسطه “پرکننده”.

طبقه بندی محصولات خود را ساده کنید

داده های مطالعه از قابلیت استفاده ، تجربه مشتری و شرکت آمار اندازه گیری U نشان می دهد که تنها ۱۱ تا ۲۱٪ بازدید کنندگان وب سایت تجارت الکترونیک تجربه خرید خود را با جستجو – مقدار نسبتاً کمی – شروع می کنند.

این بدان معنی است که حداکثر ۸۹٪ بازدید کنندگان وب سایت شما با جستجو در وب سایت شما به جای جستجو ، محصولات مورد نظر خود را پیدا می کنند. بدون دسته بندی کالاهای ساده و منطقی ، اغلب پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند برای این کاربران دشوار است.

داده های موسسه Baymard نشان می دهد که مرورگرها و جستجو کنندگان معمولاً انگیزه های متفاوتی را به عنوان مصرف کننده دارند:

     

  • افرادی که وب سایت های تجارت الکترونیکی را جستجو می کنند ، معمولاً در حال حاضر می دانند که به دنبال چه چیزی هستند (به عنوان مثال ، یک مدل خاص از تلویزیون) یا نیاز به محدود کردن دامنه محصولات در یک فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگ مانند Amazon.com دارند. یا Walmart.com.
  •  

  • افرادی که از مرور دسته استفاده می کنند ، معمولاً از محصول خاصی که می خواهند خریداری کنند آگاهی ندارند. همچنین در بازارهایی که نگاه یک محصول (به عنوان مثال لباس یا دکوراسیون) در جذابیت آن نقش دارد ، یک تعصب واضح نسبت به مرور دسته بندی در بازار وجود دارد.

اگر در بازاری مانند پوشاک فعالیت می کنید ، جایی که نگاه یک محصول به ویژه اهمیت دارد ، ضروری است که دسته بندی محصولات وب سایت شما با استفاده از روشی منطقی و معقول تنظیم شود که مرور وب سایت شما را آسان می کند.

در اینجا نمونه ای از طبقه بندی کاملاً واضح و منطقی محصول ، کوئل آورده شده استعالی H&M:

به محض ورود یک بازدید کننده به H&M.com ، آنها می توانند به یک دسته خاص حرکت کنند. نوار جستجو در دسترس است ، اما از آنجا که تعداد کمی از مشتریان H&M کالای خاصی را جستجو می کنند ، این یک بخش اساسی در طراحی وب سایت نیست.

برخی از کاربران در وب سایت شما کالاهای خاصی را جستجو می کنند ، اما اکثر آنها نمی توانند. این کار را برای هرچه ممکن آسان تر کنید تا کاربران از صفحه اصلی شما دسته بندی کالاهایی را که علاقه مند به آنها هستند پیدا کنند و میزان گزاف گویی خود را کاهش داده و تبدیل ها را افزایش می دهید.

روشهای متنوعی برای خرید

ارائه دهید

در حالی که بیشتر مشتریان با استفاده از کارت اعتباری از فروشگاه شما به صورت آنلاین خارج می شوند ، برخی ترجیح می دهند از روش پرداخت و سفارش کاملاً متفاوت استفاده کنند.

ارائه راههای مختلفی برای خرید از وب سایت تجارت الکترونیکی خود راهی آسان برای اضافه کردن ۱۰-۲۰٪ اضافی به کل حجم سفارش شما است.

این توییت

این امر به ویژه صادق است اگر شما مخاطبان مسن تر و دارای ذهنی کم نظیر را هدف قرار دهید که با تجارت آنلاین خیلی آشنا نیستند.

به جای ارائه فقط پرداخت از طریق کارت اعتباری ، انواع گزینه های پرداخت آنلاین را ارائه دهید. اگر مشتریان شما در درجه اول در آمریکای شمالی یا اروپا قرار دارند ، افزودن پی پال به گزینه های پرداخت شما روشی ساده برای گسترش مخاطبان مشتری احتمالی شما است.

اگر یک منطقه خاص را با دروازه پرداخت خود هدف گذاری کرده اید ، ارائه این روش ساده برای گسترش مشتری اصلی مشتری محلی شما است.

اگر فروشگاه شما محلی یا منطقه ای است ، می توانید به مشتریان اجازه دهید از طریق تلفن ، فکس یا ایمیل سفارش دهند. هنگامی که مشتریان در نزدیکی فروشگاه خرده فروشی یا محل حمل و نقل شما قرار دارند ، حتی می توانید وانت و پرداخت درون فروشگاهی را برای گسترش دامنه گزینه های موجود برای مشتریان خود ارائه دهید.

ارائه روش های پرداخت جایگزین و وانت ، هزینه بسیار کمی دارد و باعث می شود با افزایش تعداد راه هایی که مشتریان می توانند با استفاده از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند ، درآمد خود را از دست بدهند و مبلغ هنگفتی کسب کنند.

کپی هر محصول را بهبود ببخشید

دقیقاً مانند کپی عالی می تواند نرخ تبدیل یک صفحه فرود را دو برابر یا سه برابر کند ، نسخه کپی عالی معمولاً فقط به آن نیاز دارد تا متوسط ​​نرخ تبدیل صفحات محصول شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

از کالاهای دیجیتال گرفته تا کالاهای فیزیکی ، هر نوع محصول می تواند از جذابیت و کپی های مفیدی بهره مند شود. اگر وب سایت تجارت الکترونیکی شما از نسخه های تجارتی و / یا توضیحات محصول ارائه شده توسط بازرگانان استفاده می کند ، یک انتقال سریع به نسخه شخصی تر و اثربخش تر می تواند همه چیز برای بهبود تبدیل باشد.

دیجیتال

پس از بهینه سازی صفحه اصلی و سیستم طبقه بندی محصولات خود ، صفحات محصول را در اولویت خود قرار دهید. برای نوشتن توضیحات با یک نویسنده حرفه ای کار کنید:

     

  • به جای ویژگیهای فقط محصول ، روی مزایا تمرکز کنید
  •  

  • از مزایای اصلی و نقاط فروش ذکر شده در نظرات مشتری استفاده کنید
  •  

  • تأکید کنید که چرا فروشگاه شما به طور خاص ارزش خرید از
  • را دارد
     

  • خط مشی بازپرداخت و بازپرداخت خود را واضح و واضح کنید

با کپی مناسب ، تصویری قدرتمند بصری را برای مشتریان در نظر می گیرید که محصول شما چه کاری می تواند انجام دهد و چرا ارزش خرید را دارد. برای نمونه ای از آنچه کپی عالی می تواند انجام دهد ، این توضیحات مربوط به iPad Pro را از وب سایت اپل بخوانید:

ببینید که چگونه در مورد مزایای محصول ، و نه تنها ویژگی های آن صحبت شده است؟ در حالی که بیشتر توضیحات محصول کاملاً تجاری است ، اپل در مورد چگونگی زندگی بهتر iPad شما بهتر می کند و چرا ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد.

Freckle بیش از دو برابر نرخ تبدیل خود را با بازنویسی نسخه آن. بسیاری از مشاغل دیگر نیز به همین ترتیب انجام داده اند. به جای اینکه فقط روی طراحی و تجربه کاربر تمرکز داشته باشید ، نوشتن کپی را در اولویت تلاشهای بهینه سازی نرخ تبدیل خود قرار دهید و به نتایج واقعی و قابل اندازه گیری توجه خواهید کرد.

از فیلم به نفع خود استفاده کنید

مشتری ها فیلم های محصول را دوست دارند ، زیرا آنها احساس ، عملکرد و نگاه یک محصول را به شکلی ضبط می کنند که تصاویر به تنهایی نمی توانند. اگر محصولی را تجربه می کنید که تجربه آنرا تجربه کنید ، اضافه کردن یک فیلم آزمایشی به صفحه توضیحات آن یک روش خارق العاده برای بهبود نرخ تبدیل شما است.

فیلم ها بسیاری از عدم قطعیت هایی را که کاربران می توانند در مورد محصولات خاص داشته باشند ، از بین می برد. یک ویدیو قادر است اندازه و مقیاس یک محصول را به شکلی نشان دهد که تصاویر نتوانند ، یا احساس یک محصول را به شکلی نمایش دهند که در متن قابل توضیح نباشد.

داده های بررسی نشان می دهد که بیشتر شرکت های تجارت الکترونیکی که از فیلم های محصول استفاده می کنند ، تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل دارند.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از فیلم های محصول ، مهم است که روی جنبه های محصول خاص که مشتریان به آنها اهمیت بیشتری دارد توجه کنید:

فیلم های محصول نیز دارایی ارزشمند بازاریابی هستند. با ارسال ویدیوهای محصول خود در یوتیوب (در حال حاضر دومین موتور جستجوی بزرگ جهان) و پیوند مجدد به وب سایت خود ، می توانید هنگامی که افراد به جستجوی نام محصول ، شماره مدل ها و مرور فیلم ها می روند ، ایجاد ترافیک کنید.

تمام اطلاعات موردنیاز خود را به خریداران ارائه دهید

هیچ چیز به نرخ تبدیل کاملاً مانند عدم قطعیت آسیب نمی رساند. هنگامی که مشتریان آینده نگر نیستند که چه چیزی را کسب می کنند ، یا در مورد کیفیت یا ارزش یک محصول شک و تردید دارند ، تعداد کمی از آنها تصمیم به بررسی و پرداخت مشتری می گیرند.

یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت تجارت الکترونیکی شما ، ارائه اطلاعات به تمام مشتریان مورد نیاز قبل از بررسی است.

برای سهولت عدم اطمینان در مورد زمان تحویل ، به مشتریان نشان دهید دقیقاً چقدر طول می کشد که هر محصول قبل از رسیدن به صفحه پرداخت برسد. برای هر مورد در صفحه محصول ، بدون هیچ گونه هزینه مخفی یا هزینه حمل و نقل لحظه آخری ، قیمت مشخصی را نشان دهید.

قیمت

هنگامی که کالای موجودی موجود نیست ، با ذکر این مطلب در صفحه محصول ، آن را روشن کنید. اگر در آینده دوباره به انبار بماند ، به مشتریان آینده اجازه دهید تا لحظه ورود مجدد ، اعلان نامه الکترونیکی را دریافت کنند.

وزن و ابعاد مورد را مشخص کنید تا مشتریان بتوانند جعبه وارد شده به نامه و کالای موجود در اتاق نشیمن خود را تجسم کنند. تا آنجا که ممکن است اطلاعات دقیق ارائه دهید ، حتی اگر به نظر بی اهمیت یا بی اهمیت باشد. مشتریان به ندرت نسبت به جزئیات دقیق اعتراض می کنند.

در اینجا مثالی از اطلاعات خوب محصول ، از Amazon.com ، برای یک مقیاس آشپزخانه ارزان است:

اگرچه تعداد کمی از مشتریان به وزن یک مقیاس کوچک آشپزخانه اهمیت می دهند ، اما برخی این کار را انجام می دهند. با ارائه اطلاعات هرچه بیشتر در مورد هر محصول ، عدم اطمینان را پایین می آورید و دلایل کمتری به مشتریان می دهید که چیزی نخرند.

فرایند پرداخت خود را ساده کنید

به طور متوسط ​​، ۶۳ ۶۳ of از مشتریان قبل از اتمام خرید ، سبد خرید خود را رها می کنند ، اغلب هرگز برای بازگشت.

این توییت

رها کردن سبد خرید یک بخش عادی از تجارت الکترونیکی و چیزی است که هر خرده فروش آنلاین مجبور است با آن مقابله کند. اگرچه حذف کامل سبد خرید غیرممکن است ، ساده کردن روند بررسی از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما می تواند به شما در کاهش نرخ ترک سبد خرید کمک کند.

چک کردن هرگز نباید دشوار باشد ، اما بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی فرایند را پیچیده تر از آنچه لازم است انجام دهند. فرایند پرداخت خود را با اجرای توصیه های زیر ساده کنید:

حتی با بهینه سازی دقیق ، حذف کامل سبد خرید در وب سایت تجارت الکترونیکی غیرممکن است. با این حال ، چهار تکنیک فوق می تواند به شما کمک کند بطور قابل توجهی تعداد مشتریانی را که سفارشات خود را رها می کنند ، کاهش دهید و میانگین نرخ تبدیل شما را بهبود ببخشید.

نقاط ضعف وب سایت تجارت الکترونیکی شما چیست؟

هر وب سایت تجارت الکترونیکی دارای نقاط ضعف است ، از نسخه ضعیف محصول گرفته تا یک سیستم ناوبری گیج کننده. با استفاده از هفت استراتژی ذکر شده در بالا ، نقاط ضعف وب سایت خود را در اولویت قرار دهید و متوجه افزایش قابل توجه و قابل اندازه گیری در فروش خواهید شد!

همچنین ممکن است شما علاقه مند باشید

آنتونی کویگلی

مؤسس مؤسس @ بازاریابی دیجیتال