راهنمای مبتدی برای آزمایش A / B: چگونه بهینه سازی رویکرد شما

اگر می خواستید یک مزیت منحصر به فرد دیجیتال ، ویژگی اصلی آن را از سایر روشهای فروش و بازاریابی جدا کنید ، چه چیزی را انتخاب می کنید؟ برای اکثر موارد ، اندازه گیری است.

دیجیتال

مزیت منحصر به فرد Digital در اندازه گیری ذاتی آن نهفته است.

ارزش ابزارها و تکنیک های دیجیتال در این واقعیت نهفته است که آنها داده محور هستند. بر خلاف روش های تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها و تلویزیون ، می توانید به راحتی بازده سرمایه گذاری یک کمپین دیجیتال را ارزیابی کنید. قادر به تفسیر این داده ها به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف کمپین را مشخص کنید. قادر به ترجمه این بینش ها در عمل به شما این امکان را می دهد تا عملکرد کمپین را اصلاح کنید و موفقیت آن را به حداکثر برسانید.

صرف نظر از بودجه یا اهداف کلی شما ، اندازه گیری و آزمایش یک مؤلفه اساسی در بهینه سازی فعالیت بازاریابی دیجیتال و نرخ تبدیل آن است. جالب است که فقط ۵۲٪ شرکت ها صفحات فرود وب سایت خود را آزمایش می کنند تا راهی برای بهبود تبدیل پیدا کنند.

این مقاله وبلاگ ، یک مرور کلی از عملکرد تست A / B را در اختیار شما قرار می دهد ، و اینکه چگونه می توانید به راحتی و در متنهای متنوعی آن را پیاده سازی کنید ، به حداکثر رساندن بازاریابی دیجیتالی خود و اطمینان از موفقیت مداوم بپردازید.

تست A / B چیست؟

آزمایش A / B (همچنین به عنوان تست تقسیم شناخته می شود) عملی برای مقایسه دو نسخه از صفحه فرود برای سنجش تنظیمات مخاطبان مورد نظر شما بر اساس کدام نسخه بهتر است. بر اساس نتایج آزمون A / B خود ، می توانید به منظور بهینه سازی نرخ تبدیل ، پیشرفت هایی را انجام دهید.

آزمایش A / B شامل گرفتن دو نمونه جداگانه از مخاطبان شما (A و B!) است که به شما دو نسخه جداگانه از یک صفحه وب نمایش می دهید. موفقیت یک تست A / B تا حد زیادی به اندازه نمونه هایی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. هرچه اندازه نمونه بزرگتر باشد ، می توانید در بینشهای بدست آمده از آزمایش خود اطمینان بیشتری داشته باشید. به عبارت دیگر ، اگر تصمیم گرفتید از پنج نفر برای نمونه خود استفاده کنید و سه نفر یک صفحه وب خاص را ترجیح می دهند ، نمی توانید این فرض را تصور کنید که انتخاب آنها به عنوان یک نشانه به اندازه کافی از ترجیحات مخاطبان گسترده تان است.

با وجود نمونه های بزرگتر ، اطمینان و ثبات بیشتری حاصل می شود ، زیرا نتایج آزمون A / B به نمایش دقیق ترجیحات مخاطب نزدیک تر و نزدیک تر می شوند. این بدان معناست که می توانید اطمینان داشته باشید که تغییراتی که در صفحات وب ایجاد می کنید مثبت ترین ممکن است.

چرا باید از تست A / B استفاده کنید؟

اولین قدم در هر کمپین دیجیتالی مؤثر ، تعیین اهداف سطح بالا است ، که به عنوان مبنایی مبنی بر ارزیابی آن مبارزه انتخاب می شود. بیشتر اوقات غیر از این ، یک سازمان هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود را به عنوان یک هدف اصلی ذکر می کند.

یک بازاریاب دیجیتال فصلی اهمیت استفاده از ابزارهای تحلیلی را برای ارزیابی عملکرد وب سایت سازمان خود تشخیص می دهد. اما چه اتفاقی می افتد؟ سازمان شما می تواند به طور مرتب از حجم بالایی از ترافیک به وب سایت خود لذت ببرد ، اما در صورت عدم تبدیل شدن ، در واقع کار برکنار شده است.

آزمایش A / B بینشهایی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد از ترافیک خود سرمایه گذاری کنید و از اشتباهات بالقوه گران قیمت خودداری کنید. به عنوان مثال ، قبل از اجرای یک تبلیغات تبلیغاتی نمایشگر که کاربران را به سمت صفحه محصول در وب سایت شما هدایت می کند ، انجام آزمایش A / B در آن صفحه محصول و اجرای بینش ، بهترین فرصت ممکن برای تبدیل کاربران را بدون هدر دادن پول روی بی ثبات را به شما می دهد. کلیک می کند. به طور خلاصه – آزمایش A / B می تواند به شما در حداکثر رساندن ROI ، کاهش هزینه ها و افزایش تعداد بسته های تولید شده و فروش بسته کمک کند. با وجود این مزایای محسوس و قابل دستیابی ، تنها ۲۲٪ از مشاغل از نرخ تبدیل خود راضی هستند ، که نشان می دهد عمل A / B به شدت مورد غفلت قرار گرفته است.

قیمت

چه می توانید آزمون A / B را بدست آورید؟

اگرچه در استفاده از تست های A / B برای صفحات فرود ذکر شده است ، اما می توان از آنها برای بهینه سازی تعدادی از عناصر مختلف در یک صفحه استفاده کرد.

تست های A / B از نظر محتوا به خصوص مفید هستند ، زیرا این امر می تواند تأثیر بسزایی در SEO داشته باشد. هرچه محتوای صفحه وب مربوط به نیازها و ترجیحات کاربر باشد ، رتبه بندی آن در موتور جستجو بالاتر می رود. هرچه صفحه در موتور جستجو بالاتر باشد ، کاربر می تواند روی آن کلیک کند ، و اگر کاربر در وب سایت شما قرار بگیرد ، فوراً فرصتی ارزشمند برای تبدیل آنها خواهید داشت. این بدان معنی است که آزمایش استراتژیک A / B نه تنها می تواند از ترافیک وب موجود بیشترین بهره را ببرد بلکه می تواند باعث ایجاد ترافیک جدید نیز شود.

عناصر مبتنی بر متن که باید به آزمون A / B نگاه کرده و در وب سایت خود بهینه سازی کنید عبارتند از:

     

  • عناوین و زیر عناوین
  •  

  • تماسها به عمل [هم متن و هم دکمه]
  •  

  • پیوندها
  •  

  • تصاویر
  •  

  • محتوای بالا ، نزدیک و زیر برابر
  •  

  • قرار دادن متن مانند قیمت گذاری ، تبلیغات و توصیفات

توجه به این نکته ضروری است که از انجام بیش از حد بسیاری از آزمایشات A / B به طور همزمان اجتناب شود ، زیرا این مسئله می تواند هنگام تشخیص اینکه تغییرات در چه پیشرفت هایی ایجاد شده اند ، سردرگمی ایجاد می کند و تا چه حد.

هر بار یک تغییر در هر صفحه را آزمایش کنید ، و می توانید به راحتی تعیین کنید که چه تغییراتی در نرخ تبدیل شما تأثیر گذاشته است. به آرامی اما مطمئنا ، شما می توانید یک سری از تغییرات مثبت را از آزمایش های A / B خود برای پیاده سازی تجربه کامل و تبدیل کننده کاربر استفاده کنید.

روند آزمایش A / B چیست؟

می توانید یک تست A / B را در چند مرحله ساده انجام دهید:

     

  1. جمع آوری داده ها: با استفاده از ابزارهای تحلیلی به شما کمک می کند تا مناطقی خاص از وب سایت خود را تعیین کنید که باید A / B را آزمایش کنید. برای درک دقیق تری ، می توانید از یک نقشه گرما استفاده کنید تا دریابید که چگونه کاربران [یا نمی توانند!] از وب سایت خود برای ارائه یک نقطه شروع محکم استفاده می کنند.
  2.  

  3. ایجاد دو تغییر: خواه تغییر متن دکمه ، تعریف مجدد توضیحات محصول یا تغییر رنگ تصویر بنر ، تغییراتی که شما تصمیم به ایجاد آن دارید باید همیشه با یک توجیه قوی پشتیبانی شود . به عبارت ساده تر ، اگر کسی از شما سؤال کند که چرا تغییر خاصی ایجاد کرده اید ، باید بتوانید با اطمینان به آنها پاسخ دهید.
  4.  

  5. شروع آزمون A / B: آزمون شما باید برای حدود ۳ تا ۴ هفته با اندازه قابل توجهی از نمونه اجرا شود تا بتوانید از نتایج نماینده واقع بینانه بهره بگیرید. بازدید کنندگان وب سایت شما به صورت تصادفی به یکی از دو صفحه تغییر مکان هدایت می شوند.
  6.  

  7. اثربخشی آن را تجزیه و تحلیل کنید: مسلماً مهمترین بخش از روند آزمون است ، زیرا این امکان را به شما می دهد تا بتوانید آنچه را که از نتایج آزمون آموخته اید به منظور ایجاد تغییرات مثبت استفاده کنید.

نرم افزار تست A / B فراوانی وجود دارد که به شما در تنظیم ، اجرا و اندازه گیری تست کمک می کند. حتماً در مورد دو گزینه تحقیق کنید تا بتوانید راهی پیدا کنید که بهترین نیازهای سازمان شما باشد. این یک سرمایه گذاری کوچک اما قدرتمند است که در نهایت باعث افزایش حاشیه سود شما خواهد شد ، به خصوص وقتی که برای هر یک از این موارد را در نظر بگیرید
۹۲ دلار برای جذب مشتری صرف شده است ، فقط یک دلار برای تبدیل آنها هزینه شده است!

دلار

اگر تجربیات جالبی با تست A / B داشتید ، دوست داریم در مورد نظرات و آزمایشات و موفقیت های شما در بخش نظرات زیر بشنوید!